Wetenschap & techniek

Een wereld vol techniek

Onze school is ‘Dé school voor je leven’. Kinderen groeien op in een wereld vol techniek, ze leven en spelen erin. De Borgloschool vindt het belangrijk om kinderen bewust in contact te brengen met alle aspecten van techniek. Wij willen kinderen een realistisch beeld voorhouden van wat het gebied wetenschap en techniek betekent, ook in de dagelijkse praktijk.

Onze visie is dat interesse en ontwikkeling in wetenschap en techniek bij kinderen tot een juiste keuze voor een vorm van vervolgonderwijs kan leiden. En dat kinderen, door het aanbieden van wetenschap en techniek, algemene vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor goed functioneren in de samenleving. Goed functioneren in de betekenis van kunnen handelen, apparaten kunnen bedienen, weet hebben van en inzicht hebben in technologische ontwikkelingen en daarover kunnen meedenken en meepraten.