Sociaal-emotioneel leren

Dit schooljaar zijn wij op de Borgloschool gestart met een nieuwe methode Sociaal-Emotioneel Leren: Kwink. Met ondersteuning van deze methode leren wij onze leerlingen belangrijke vaardigheden voor nu en later. Daarbij valt te denken aan doelen als: ik kan mijn emoties herkennen en benoemen, ik lever een positieve bijdrage aan een veilige omgeving en ik sta op tegen pesten en sociale uitsluiting. Een uitgebreidere toelichting hierop leest u in het: Kwink Oudermagazine - Kwink (kwinkopschool.nl)

Bij de lessen van Kwink wordt ieder kwartaal een koelkastposter uitgegeven. Daarop leest u wat er in de komende periode in de klas wordt besproken, zodat u daar thuis ook over door kunt praten. Onlangs ontving u koelkastposter 3: Koelkastposter 3 (kwinkopschool.nl) waarin het ging over het omgaan met stress, het oplossen van ruzies en het omgaan met teleurstellingen. In de klas leren onze leerkrachten de zogenaamde Kwinkslagen aan om deze onderwerpen te bespreken. De koelkastposter kan u helpen om thuis met uw zoon of dochter over deze onderwerpen in gesprek te gaan. Wij nodigen u op korte termijn uit voor een informatiemiddag over Kwink. Wilt u in de tussentijd meer informatie? Neem dan contact op met de leerkracht van uw zoon of dochter, of maak het onderwerp bespreekbaar tijdens het rapportgesprek in maart.