Dé school voor je leven

Dat is onze school, de Borgloschool.

Koningsspelen

Op vrijdag 12 april j.l. zijn op Kindcentrum Borgele de Koningsspelen 2019 gevierd. De groepen A B C van De Linde hebben de Koningsspelen gevierd samen met de groep 1, 2, 3 en 4 van de Borgloschool. Ze zijn begonnen met de "Pasapas"-dans op het schoolplein. Aansluitend waren er tien spelletjes uitgezet op het plein; in gemengde groepjes volgden de leerlingen dit circuit, de kinderen van groep 8 van de Borgloschool waren hun begeleiders! Er was een grote diversiteit aan spelletjes: van volleybal tot fietsen/skelteren en van tikspelletjes tot turnen. Ook was er aan het einde een lekker ijsje voor iedereen en hebben we dansend op "de Pasapas" afgesloten. Ondanks de kou hebben de leerlingen zich goed vermaakt.

De groepen D, E en F hebben een programma op sportpark Keizerslanden gevolgd. Zij hebben een drietal activiteiten gedaan namelijk rugby, streetdance en atletiek. Het was erg geslaagd. De leerlingen vonden het leuk om voor hen nieuwe activiteiten te doen. Daarna hebben alle groepen op school afgesloten met een "Koningsspelenlunch".

De groepen 5, 6, 7 en 8 van de Borgloschool startten de ochtend met de “Pasapas” en konden daarna genieten van een koningsontbijtje. Daarna konden ze kiezen uit 5 activiteiten, zoals levend stratego, paashaas tekenen, slagbal en voetbal. En na deze actieve ochtend was het nog niet klaar: om 11.30 vertrokken de leerlingen naar De Scheg voor een nog actiever programma: de groepen 6 en 8 volgden Judo, Kickboksen en Karate, groep 5 ging naar het speelplein en groep 7 mocht Volleyballen, Badminton spelen en Survivallen! Wat een geweldige manier om met zoveel verschillende sporten kennis te maken! Een geslaagde koningsdag voor iedereen!